Verloop proces

Fase 1: 

Digitale informatieavonden over de woningbouwplannen. Wil je de avond van Biezenakker en Lenteleven nog eens terugkijken? Kijk dan op: https://www.redscope.nl/digitalebijeenkomst2.html

De meest gestelde vragen tijdens deze bijeenkomsten kun je vinden op: https://www.oude-ijsselstreek.nl/form/meest-gestelde-vragen-bijeenkom

Fase 2:

In het tweede kwartaal van 2022 is er een bijeenkomst waarbij we graag horen wat jullie ideeën zijn. Deze input hebben we nodig om te komen tot een locatiepaspoort. Dit is een document met daarin belangrijke uitgangspunten zoals type woning, stijl, indeling etc.

Fase 3:

De uitkomsten van de informatiebijeenkomst worden teruggekoppeld en iedereen kan hier, via dit platform op reageren. Zo kunnen inwoners onder andere stemmen op verschillende sfeerbeelden.

Fase 4:

De presentatie van het concept locatiepaspoort, gemaakt op basis van alle voorgaande input en de kaders die de gemeente moet hanteren (zo moet de gemeente bijvoorbeeld rekening houden met geluidsoverlast van de weg, hoeveelheid natuur, etc.). Er wordt ook uitleg gegeven hoe tot dit locatiepaspoort is gekomen, waarom sommige ideëen wel en andere niet zijn meegenomen.

Fase 5:

Vertaling van locatiepaspoort naar concrete plannen. Hiervoor worden ook inwoners betrokken. Omdat dit nog wat verder in de tijd is, weten we nog niet precies hoe (grote bijeenkomst of juist klein; digitaal of fysiek). Dit zullen we tijdig bekendmaken.

Fase 6:

Presenteren van bouwkundig plan. Dit is een concrete tekening van de nieuwe wijk. Hier kunt u ook weer op reageren.

Fase 7:

Terugkoppeling van aanpassingen in bouwplan. We geven aan wat we met de feedback hebben gedaan en tot welke aanpassingen dit heeft geleid.